Sain tänään valmiiksi kesämekkoni. Olen melko tyytyväinen siihen. Kangas olisi pitänyt olla hieman kevyempää, että laskeutuisi paremmin. Ihastuin niin tuohon kankaaseen etten ajatellut ollenkaan laskeutumista. Toisaalta jos on kovin kevyttä kangasta niin läpinäkyvyys häiritsisi minua enemmän. Katsotaan miten tykästyn pitämään sitä kesällä, olen enemmän hameväkeä. Silti tuo Ottobren malli huokutteli minua tekemään tämä mekko.
Ongelmia tuotti kuminauha kiristykset. En millään meinannut saada siitä tarpeeksi kireää. Lopuksi tein niin että ompelin ensimmäisen kuminauhan ja kiristin sen sopivan kokoiseksi kuminauhaa venyttämällä.  Ja seuraavat ompelin hieman rypistetyllä kankaalla. Nuo rypytykset antaa paljon anteeksi, eikä sitä huomaa millä systeemillä olen ne tehnyt.
Kuvaajana toimi 5 vee poikani.

                      Kesämekko

1491692.jpg

Malli; Ottobre 2/2008 woman
Kangas; Puuvilla Lycra