Voi huoh,
Olen koko päivän ommellut kesämekkoani ja nyt tökkii. Yläosa on valmis mutta alaosaan tulevat kuminauha rypytykset ei ota onnistuakseen. En vain kertakaikkiaan saa rypytyksestä tarpeeksi kireää. Nyt loppui jo kuminauhalankakin joten tänä päivänä se ei valmistu. Minä en ymmärrä, olen tehnyt aikaisemmenkin noita rypytyksiä eikä mitään ongelmaa. Kangas on hieman jäykempää mutta ei kai se siitäkään voi johtua. No huomenna pureudun siihen uudestaan.

Tytölle sain tehtyä kesähameen. Siitä tuli aivan ihana, toivottavasti on päälläkin. En ole sitä saanut vielä koetettua tytön päälle, kun taasen tuli vastaan tuo kuminauha. Minulla ei ollut varastossa tarpeeksi leveää kuminauhaa. Huomenna täytyy käydä kuminauha ostoksilla. Taidan käydä Eurokankaassa, koska tarvitsen vuorikangasta tytön kevättakkiin. Hankin turkoosia kangasta Nokian Kauppahuoneelta enkä sitten raaskinut sieltä vuorikangasta ostaa kun muutoin takin hinta olisi noussut liian korkeaksi.
Kohta pukkaa kuvaa tytön hameesta ja minun mekostani.