Olen nyt kolmatta viikkoa kesälomalla. Ensimmäinen viikko oli kaunis ja sen jälkeen on satanut ja satanut ja satanut. No loma kuin loma, vaikka sataisi.

Kävimme eilen Särkänniemessä, sateiden välissä. Ei ollut ruuhkaa, ja kelikin oli suhtkoht okoo, ei liian kuuma ja vain muutama sadepisara tuli.
Särkäniemen hinnoittelu on vain mennyt jotenkin mahdottomaksi. En ostanut itselle ranneketta, kun en tykkää käydä härveleissä. Mutta eihän tuo alle 120 senttinen pikku-ukko päässytkään ilman minua kaikkiin laitteisiin ipanaarion puolella. Hurjimpiin laitteisiin pääsi pari vuotta sitten lapsen mukana ilmaiseksi. Yksittäisten lippujen hinnat olivat 4 e ja 6 e. Ja kun minulla ei ollut ranneketta en päässyt eläintarhan puolelle, missä olisi ollut vielä muutama pikkuisten laite. Poika jäi kovasti kaipamaan muutamia laitteita mitkä aikaisemmin olivat ipanaarion puolella. En enää siinä vaiheessa viitsinyt ostaa pääsylippua eläintarhaan, kun ei ne hevoset ja possut ole pojalle mieluisinta katsomista. Viisivuotiasta kiinnosti vain kieppua.
Tyttö kiersi isompia laitteita isänsä kanssa. No onhan nyt käyty siellä, ja lapset tykkäsivät.

Tänään olen tehnyt juhannussiivoja, vaikka en olekaan mikä pyhäpäivien siivojaa. Mutta olipa kiva saada pestyä ikkunat, ulkoilmakin alkoi näyttää heti raikkaamalta ei enään niin sumuiselta. Olen tainnut purkaa siivoamiseen jännitystäni. Huomenna koittaa yksi jännittävimmistä asioistani. Olen jo nähnyt painajaisia. Apua en voi kirjoittaa siitä, heti alkaa sydän käydä ylikierroksilla.

Hauskempiin asioihin. Hain pojan kasvunkansion päiväkodista. Yksi tehtävistä oli ollut että toiset lapset kehuvat yhtä kaveria. Kovasti oli poika kehuja saanut, hymyilyttävin niistä oli "Hän on hyvä pussaamaan tyttöjä".